Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Legendy

14. 3. 2017

Odečtou-li se příběhy k táboráku, jako například ten O bezhlavém koni, který unáší hříbata, neboPonibaba co se sípavě vyptává: „Kdo má mou rezavou podkovu?", tak vyzbudou mýty poněkud velkolepější. Patří mezi ně například:Nightmare Moon (Měsíční Noční kobylka) aneb. Kobylka v měsíci 

Kdysi dávno, vládly v Equestrii šťastně „bok po boku" dvě sestry. Starší ovládala slunce, mladší měsíc. Po čase začala mladší na starší sestru žárlit, jelikož za jejího slunného dne si všichni hráli a smáli se, zatímco za její překrásné noci všichni spali. Mladší sestra tedy jednoho osudného dne odmítla spustit měsíc z oblohy a postavila se proti té starší. A když jí ta chtěla domluvit, proměnila se mladší v Nightmare Moon, která si kladla za cíl jediné - zabít tu starší a nastolit věčnou noc. A tak starší, byť nerada, použila Elementy harmonie aby ji svrhla a uvěznila v měsíci. Po té získala vládu jak nad sluncem, tak nad měsícem. Říká se, že se při velkolepé oslavě letního slunovratu na tisící rok po té Nightmare Moon podaří za pomoci hvězd uprchnout. Na tuto legendu volně navazuje první díl první série. 

Plamen Přátelství Kdysi dávno žili všechny tři kmeny (zemní poníci, pegasové, jednorožci) odděleně a v nepřátelství. Chudí zemní poníci pěstovali jídlo, jehož třetinu dávali pegasům, výměnou za péči o oblohu a třetinu jednorožcům, výměnou za střídání dne a noci. Jednou na tamní kraje padly mrazy, které všechno jídlo zničily. Kmeny se chtěly poradit, a tak sezvali své (co si budem namlouvat...) neschopné a namyšlené vůdce:

 

  • zemní poníci - kancléř PaddingHat
  • pegasové - kapitán Hurikán
  • jednorožci - princezna Platina

 Na setkání se však nedohodli co dál, a tak každý zvlášť došel ke stejnému východisku - bylo třeba najít novou zemi. Každý si vzal nejochotnějšího poddaného:

  • zemní poníci - chytrá Cookie
  • pegasové - vojín Pence
  • jednorožci - moudrý Clover

 ...a vyrazili. Každý postupně dorazil do „země zaslíbené", ovšem chybka se vyskytla - všichni si vybrali tu stejnou zemi. Aby toho nebylo málo, vrátil se i mráz. Všichni se museli (ne ke své radosti) podělit o jednu jeskyni, ale to nepomohlo. Nejdřív zamrzl vchod, po té i vůdci kmenů, kteří si na víc pro samé hádání ničeho nevšimli. Jejich sluhům ale bylo jedno, že jsou vzájemně odlišné rasy. A přátelství které navázali rozpustilo nejen všechny ledy, ale i srdce jejich vůdců. Ti pak byli ochotni se o novou zemi podělit a nazvali ji Equestrií. Poníci tuto událost slaví každou zimu pod jménem Srdcehřejivý večer, podobně jako my slavíme Vánoce. Přestože se tradice různých skupin liší, čtyři základní prvky jsou totožné:

  • Večeře - při slavnostní večeři si poníci připomínají, jak se jejich předkové dělili o úrodu.
  • Figurky - každý si udělá svou malou figurku (ať už plyšovou, z kamene, nebo jinou) a rozvěsí je nad krb blízko sebe, aby si připomněli teplo oné osudové noci.
  • Vlajka - ráno každá rodina slavnostně vztyčí vlajku Equestrie, stejně jako tak dávno před nimi ti, kteří se rozhodli zapomenout na spory a dát přednost přátelství. Po tomto rozhodnutí pravděpodobně došlo ke zvolení Celestie a Luny do čela Equestrie.
  • Dárky - stejně jako u Amerických vánoc, tvůrci nechali čekat až do rána i Equestrijské poníky. Dárky mají obnovit auru radosti, přátelství a náklonnosti, která před tolika staletími zahnala mráz nosící, zlé Větronoše, kteří tuto „malou dobu ledovou" způsobili.

Na tuto legendu se zaostřuje ve třináctém díle druhé série, na svátek a oslavy pak ve dvacátém prvním díle páté série.

Legenda o zrcadlové tůňce „Kde křáčí je nejhustší, tam jistě najdeš ji - malou tůňku za větvemi. (...) Na svůj vlastní odraz hleděla, i toužila po té jejíž obraz viděla. Zapřísahala se pak že nevyděsí ji, vyhlídka na to dvoukoní."Takto zní báseň, považovaná za onu legendu. Pojednává o jezírku v jeskyni Zapovězeného lesa. Kdykoli se do něj někdo podívá, má možnost buď vytáhnout svůj odraz ven a proměnit ho ve svého dvojníka, nebo projít hladinou do odrazu svého světa, kde už na něj dvojník čeká. Tito kloni jsou však naprosto nezvladatelní a mohou způsobit velké potíže. Existuje kouzlo, které je dovede do tůňky vrátit, ale zároveň hrozí tím, že do ní pošle pravou osobnost, a ta bude navždy ztracena. Není proto dobré si nějaké dvojníky tvořit. Tato legenda má vliv na děj třetího dílu třetí série. V této epizodě je vchod do jeskyně zatarasen.

 Pony ze stínů Když byla Nightmare Moon vypovězena z Equestrie, část temné magie tam po ní zůstala. Usadila se na hradě dvou sester, tedy lépe řečeno v troskách, které z něj Nightmare udělala. Pokaždé, když se hrad vymaní ze zraku slunce, se ona magie zformuje do tzv. ducha ze stínů. A ten obchází hrad, straší nežádoucí návštěvníky a hraje na prokleté varhany svou děsivouSymponii. Varhany mají vlastnost jakéhosi řídícího panelu hradu. Kdykoli se na něm stiskne klávesa, aktivuje se některý tajný průchod na hradě, otočná zeď, padací dveře i odskakující dlaždice. Onen duch nosí černou kápi, díky které z něj nelze spatřit více, než tmavě šedou srst na nohou, a svítící žluté oči. Často však ze sebe nechá vidět pouze stín, nebo siluetu. V takovém případě oči stín nevrhají. O existenci tohoto tvora se vedou mezi poníky spory. Proto jeho případné zjevení působí děsivěji, a celkově dodává hradu tajemnou atmosféru. O této pověsti se poprvé dozvídáme ve třetí epizodě, čtvrté série.

 Snowdrop Byl vytvořen krátký (14minutový) příběh inspirovaný světem My little pony, který pojednává o nesmělé klisničce Snowdrop, dívce, která očistila jméno zimy a vyrobila první vločku. Příběh, který se pravděpodobně odehrál ještě před proměnou Nightmare Moon. Byla tehdy krutá zima a v jedné Cloudsdaleské škole právě probírali, odkud má za dva dny přiletět teplý vzduch. Učitelka zrovna vyvolala slepé hříbě Snowdrop, aby zjistila zda už má připravený projekt na oslavu příchodu jara. Snowdrop byla vychována ve víře v přáníplnící hvězdy a tak, když jí na nohu spadla její zmrzlá slza, z ní vyřezala hvězdu. Ta měla plnit přání na místo skutečných hvězd.

 Duhové jiskření O duhovém jiskření se vědělo dávno před tím, než se Rainbow Dash narodila, víra v exitenci něčeho takového však značně ochabla. Podle posledního dvojdílu 5. serie, tomu nejprve nevěřila ani Rainbow Dash sama. Trik spočívá v tom, že letí- li někdo s duhovou hřívou a ocasem (a samozřejmě s křídly) rychlostí, blížící se rychlosti světla, rozzáří se celá obloha třpytivým duhovým kruhem a ozve se dunivá rána. Ke kouzelné duze je pravděpodobně zabotřebí dobrý záměr - nejprve bylo uskutečněno na podporu Fluttershy, podruhé pro záchranu Rarity, po té pro zvelebení svatby princezny Cadance a Shining Armora a sdílení radosti, dále pak při snaze dát Ponyvilu šanci zazářit na Equestrijských hrách, atd. Jiná teorie říká, že se Rainbow Dash na tréninku Jiskření nepovedlo, protože neměla natažené všechny nohy. Jak již víme z 5. serie, závisí na něm osud Equestrie.